teamil

Alla inlägg under januari 2011

Av Linda Ahlgren - 31 januari 2011 19:56

Tränade för Anette idag med Charlie. Det gick super duper, han va sååå fin idag! Hon sa inge negativt om honom, det enda som va var att jag skulle räta upp mig lite :-)

Så är super duper nöjd över honom idag <3


Red ut i skogen på Timotej. Han va lite pigg för det blåste ju skapligt mycket.

Så han studsade lite o hade sig ;) Haha, sötnosen <3


Imorgon tar jag det lungt med Charlie ponken, och lite jogg i ridhuset med Timotej :)


hörs imorgon! //bellaa

Av Linda Ahlgren - 30 januari 2011 18:18

Killarna var jättefina idag!

Trimmade lite i ridhuset med Timotej idag, red med en snodd som lite hjälp.

Det gjorde jag igår också o det funkade super! Han va inte spänd eller nå, han va helt enkelt jättefin! Skrittade i 25 minuter sen lite trav i 2 minuter. Sen red Alwa på honom lite :) Han är så duktig! <3


Och ja, alla som frågar. Jag har börjat rida och sköta Timotej igen. Pga i helgen kommer en familj och ska kolla på honom. Så jag ville att han skulle vara i kondition tills dess :)



Skulle longerat Charlie i ridhuset idag. När vi kom ditt var det 5 pers där inne, och både jag och Linda skulle longera så vi gick hem igen. Longerade lite i hagen istället. (sommarhagen) Och det gick super. Han va jättefin<3!!


Imorgon blir det Anette träning!

Outfit imorgon:

till mig:

blå john whitaker sammets hjälm

svarta läderstövlar med bling

bruna handskar

brun väst

marinblå tröja & svart linne

blåa john whitaker ridbyxor

och strumpor :)


till charlie:

svart prestige sadel

svart träns

marinblåa benlindor

marinblått schabrak hippo

guldboots


+ spö, sporrar och täcken :-)

hörs imorgon!

// bellaa


ps. Linda skrev till mig att hon inte kommer vara så aktiv här nu på ett tag.

Men sluta inte kolla här för jag kommer ju fortfarande blogga här! :D

Av Linda Ahlgren - 29 januari 2011 21:28

Red ut i blåsten på Charlie idag. Vilket äventyr!

Ja va påväg av minst 100 gånger ;) Han va rädd för allt som rörde sig, och han hade jättebråttom. Så ville han inte stå still så han ställde sig och studsade och bakade och fånade sig hela tiden. Sen tyckte jag att det blev för mycket, så vi gick ut i snön och pulsade så han blev lite trött. Men han har ju så jäklans bra kondis så de hjälpte ju inte så mycket ;-)

Menmen, han e endå världens finaste <3

Imorgon ska jag longera i ridhuset för på Måndag ska jag träna för Anette igen! :)


Timotej gick super idag! Red honom med snodd och jäklarns va fin han va!

Han va jätteavslappnad, lugn och fin. Skritt jobbade honom i en halv timme.

+ lite jogg. Sen räkte det ryckte jag :)

Ska göra samma sak imorn.

fina killen!<3

//bellaa

Av Linda Ahlgren - 29 januari 2011 09:07

Internet strulade igår.

Men hade endå inte så mycket att berätta om pållarna igår ;-)


Anna tog hand om Charlie, mockade och fixade all mat. Men hon red inte så han vilade igår.

Jag va ju med Linda och Arvid på hundsimm med Hermes, o det gick bra :-)

När vi kom hem efter det åkte vi upp och kollade till hästarna lite bara, så att dem hade kommit in som dem skulle osv.


Sen åkte jag direkt bort till Timotej, och mamma och Alwa kom upp.

Så kollade bara till honom igår också. Och gosade lite med honom oså.

Klämsbo hade mockat och gjort mat åt honom :-)


Själv va jag ju i Örebro nästan hela dagen :-)

Shoppade en del saker. Här kommer lite bilder.

Köpte nästan inge utav de jag hade bestämmt mig för att göra.

Inget som passade mig ;)


Blåa benskydd från hööks, bak+fram till Charlie.

Marinblå tröja, v-ringad. Ska jag ha när jag tävlar.

Blommigt linne.

Tights jenas

en svart pösig tröja

luvtröha grå med lila luva.

Bruna ridhandskar.

En brun väst, alltså inte en säkerhetsväst ;-)

Och svarta converse skor :-)


de va nog allt tror jag. Ska snart upp och rida ut på Charlie.

Sedan blir det Timotej i eftermiddag :-)

Ska rida honom på gramantygel så att han får upp ryggen lite och kanske inte rusar så väldans mycket :-) Sen ska alwa sitta lite på honom :)

Hörs mer ikväll, lite ev bilder kanske kommer.

Om superfotografen mamma vill fota så ;p


// bellaag


Av Linda Ahlgren - 28 januari 2011 08:16

Hej, hann inte blogga någonting igår.

Vi hade massa folk här och ja va i stallet till 6 :p


Hoppade med Charlie igår lite grann.

Jag tyckte inte alls att det kändes bra själv. Jag tyckte att han va hyperpigg och det gick knappt att rida honom. Så fort man fatta galopp så dampa han och studsade och höll på hahah ;) När vi väl red mot hindret så rusa han bara o det gick inte å hålla honom, och så hoppade han jätteflakt.

Men han har inte hoppat på 2 ½ vecka nu. Så han va väl övertaggad eller nå :p

Jag vet inte, sista hoppaet vi hoppade de kändes rikitgt jäkla bra!

Nästan de enda jag e nöjd med. Ne inte de enda men ;)

Han e endå världens finaste! <3


Sen gick vi bort till Timotej.

Slängde på honom tränset och ett feleecetäcke och feflexer och gick ut i mörkret en sväng:) Matilda satt på utan sadel. Och hon travade lite tillochmed!

Jättemodig! Sen pulsade vi lite i snön och sen gick vi tillbaka så fick han äta lite :-)


Nu ska jag in till örebro och shoppa lite till pållarna och mig själv :)

Hörs ikväll!

//bella

Av Linda Ahlgren - 26 januari 2011 18:27

Det var ingen som ville rida ut med mig :( tråkisar :)
Men iaf Calle och jag hade det riktigt mysit! Det blev ju sol nu också mycket fint väder fick vi ! Först så tog jag in honom och myste och borstade :) Eftersom jag inte hade mamma med nu som skyndar på mig så lindade jag hans ben, sen gick jag ut och satt upp. Pallen var helt frusen och skithal och jag red barbacka så jag fick lite problem att komma upp xD Men tredje försöket så kom jag äntligen upp ! Sen lunkade vi på och han gillar nog bäst att gå själv med mig på ryggen för det var som att han njöt ! Jag satt där och nynnde på ''Min kära lilla ponny..'' och ''Mikofokåt'' haha x)Sen pratade jag med honom och hade öronen liksom bakot riktade mot mig som att han lyssnade :') Men sen när vi började trava var det framåt som gällde ! Nu fick vi äntligen trava snabbt ! På gränsen till galopp blev det,och om jag inte hade saktat av så hade det nog blivit det ;) Sen lunkade vi på hemmpt igen och när jag satt av så fick han massa pussar och kramar !! <3 + en morot !
Puss min älskade Ängel <3
//Linda

<3

Av Linda Ahlgren - 26 januari 2011 17:33

dagen gar varit lång och jag är trött.

mina killar va jättefina idag!


Tömmkörde Charlie i ridhuset, det var tredje gången jag gjorde det.

Han gick super, han är så himla duktig han fattar exakt vad han ska göra :)

min fina kille <3

Sen tömmkörde linda honom lite så att han fick galoppera lite också för det kunde inte jag :p

Han mådde mycket bättre idag! Riktigt skönt, men han hade väll antagligen stått ute och blivit kall igår för det blåste så himla mycket och han står ju bara stilla i hagen. Så känslig är han ;/

Linda och jag bestämmde att i sommar så ska Charlie och Lusen få gå ihop i samma hage ''om det funkar såklart'' :D

då kommer dem bli lyckliga :)


Red ut på Timotej. Kom bort till Melbo, och helt plötsligt tvärstannde han och vände håll och ville gå hem igen. Men jag försökte vända honom men han ville inte utan han började studsa och hoppa då istället. Så då gick vi hem igen, för jag frös om mina hönder ;s

Sen joggade jag honom lite i ridhuset. Han va jätteavslapnad och fin som satan!


Imorgon ska jag köra lite gymnastik med Charlie, lite bommar och studs cavaletti. Och Matilda ska rida på Timotej :-)



På fredag ska jag till Örebro och shoppa lite :)

här kommer lite saker jag ska köpa, haha intressant ;)

* Sprayshampoo

*Benskydd till Charlie

*Gramantygel

*Luddset

* grimma till båda hästarna

*benlindor

*1 elr 2 schabrak och kanske en huva :)

*nya ridhandskar till mig


sen kommer jag inte på nå mer ;)

hörs imorgon //bellaa


Av Linda Ahlgren - 26 januari 2011 08:28

och longerar ponnyn (-:

efter de drar jag till Timotej direkt och rider ut på honom.

Hörs senare //bellaa

Presentation

Välkommen till teamil!
Vi är två helt hästagalna tjejer som har en varsin häst, här kommer du följa oss med våra hästar och även komma mer tips ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards